lørdag 19. januar 2013

Status Quo

Dag 7 på St Olavs hospital, dag 5 på intensiven, 6 ulike medisiner og fortsatt ingen bedring på EEG. Dette tar frustrerende lang tid!

I dag ble Helmer lagt i narkose for å sjekke shunten og samtidig ta en spinalvæskeprøve. Siden han i løpet av natta hadde greid å rive ut både venflon og EEG-ledninger, benyttet de samtidig anledningen til å sette på EEG på nytt, sette sentralt venekateter og ta blodprøver. Dermed fikk Helmer en liten time i frihet. Den ble benyttet til et sårt tiltrengt bad. Jeg vet ikke om jeg hadde vært særlig blid om noen hadde plassert meg sovende i en kald plastbalje og spylt meg ren, for så å benytte anledningen til å stappe munnen min full av medisiner i det jeg slo opp øynene, men Helmer var like blid. Han virket særdeles lykkelig for å være ute av cella en stakket stund, men like etter badet sovnet han igjen, og da han våknet var han tilbake i senga tilkoblet på alle kanter. Stakkar liten!

Dersom det ikke bedres i løpet av helga, starter Helmer faste på søndag kveld og så braker det løs med ketogen diett igjen. Det gleder vi oss ikke til...

Planen var egentlig at Helmer skulle på avlastning denne helga og at vi voksne skulle leke oss på Idrettsfestivalen i Trondheim. Det så ut til å skjære seg helt, men med god hjelp fra avlastningsenheten i Levanger kommune (som tar turen hit både på lørdag og søndag!), tante Hege og de snille ansatte på Barn intensiv, får vi nå med oss det meste, samtidig som vi får noen timer helt fri. Det skal bli ubeskrivelig godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar