tirsdag 22. januar 2013

Pit stop



Jeg hadde i går en 15 timers pit stop på Levanger. Siden varmepumpa la inn årene lillejuleaften (fin timing forøvrig), var det 12 grader i huset da jeg kom hjem.  Etter 7 timers sprengfyring og ekstremtenning av telys, kubbelys og alt annet som kunne oppdrives, var det hele 17 grader da jeg tok kvelden. Siden jeg er av typen som foretrekker 25 grader, satt jeg i sofaen iført dunjakke, skjerf og dyne og så på at Petter Northug svetta rundt i Nevada-ørkenen. Silva begynner også å bli en gammel, frossen dame, så hun parkerte den store kroppen sin så nære ovnen at det luktet svidd gordon setter i hele huset.

Ellers rakk jeg å kaste noen bananer som hadde sett sine beste dager, pakke ut gamle og pakke ned nye klær, vaske nok klær til at toppen av skittentøyskurven igjen ser dagslys (bunnen er fortsatt langt der nede), rydde bort de verste haugene med rot til vaskehjelpen kom i dag samt spille Den forsvunne diamanten med damene (noe som var ren idyll, helt til jeg fant et visum og slo frøken Dina med diamanten på målstreken). Kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg til vi kommer oss hjem igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar