torsdag 2. desember 2010

Kjære julenissen

Jeg ønsker meg en husmorvikar. Eller forresten, man kan vel ikke ansette vikarer uten at de har noen å vikariere for? Da ønsker jeg meg en husmor, en av den gamle sorten med utdanning fra Husmorskolen. Jeg er glad for mange av genene min kjære mor og far førte videre til meg som f.eks. ikke-ta-livet-så-alvorlig-genene, fliregenene, konkurransegenene og svakhet-for-sjokolade-genene, men hvor ble det av husmorgenene? Er spesielt misfornøyd med at disse mangler når liker-å-ha-det ryddig-genene var med i pakken. Det er rett og slett ikke noe gøy å være husmor. All ære til alle flinke damer som holder husene sine rene, pene og oppdaterte på interiørfronten om det nå er shabby chic eller cheap chic som gjelder, og som har rene, pene, veloppdragne barn som matcher interiøret. Hjemme hos oss praktiserer vi stilen shabby chitåt, både når det gjelder interiør, hund og unger. Hundhår og lodotter matcher bustete, skitne unger med kreative, egenkomponerte (evnt pappakomponerte) antrekk, og skulle huset en sjelden gang være noenlunde i orden, er ungene raskt på plass og reetablerer balansen. Så kjære nissen, du vet hvor du finner meg. Bare gå etter lyden.

3 kommentarer:

  1. He he, jeg mangler totalt ryddegenet....synes rydding og vasking er forferdelig kjedelig, men har heldigvis store skylapper!

    SvarSlett
  2. Hei Hilde.
    Tøff lesning her på bloggen. Satt nettopp og leste om dine vurderinger om blogg eller ikke. Vi har selv en blogg om vår datter, Synne, og vi kjenner oss igjen i dine vurderinger. Det var og er en trykkventil for oss, samt at dette lettet mye i forhold til å holde folk oppdatert om situasjonen. Vi opprettet bloggen i forbindelse med transplantasjonen vi var igjennom, og kunne ikke se for oss å snakke i telefonen med alle våre hver eneste dag vi var i Oslo. Så for oss var det bare positive opplevelser, og det tror jeg det vil bli for deg også. Vår blogg ser du på http://synnetuppa.blogspot.com/. Ta gjerne kontakt om du lurer på eller bare vil snakke.
    Lykke te videre og stå på. Dette klarer dere.

    Klem fra Jon Håkon og resten av famen.

    SvarSlett
  3. Hei Synne, Berit og Jon Håkon:-)

    Jeg har allerede vært inn og kikket på den fine bloggen deres flere ganger tidligere. Og jeg er allerede glad jeg har startet selv. Da Helmer ble syk oppdaget vi hvor mange det er som faktisk bryr seg om oss, og det samme gjelder med denne bloggen. Mange fine ord og mye støtte :-)

    Lykke til dere også, jeg vet alt for godt hvor tøft det er!

    Klem
    Hilde

    SvarSlett