tirsdag 21. juni 2011

Fra det ene til det andre og tilbake igjen...












Da var operasjonen vel overstått! Helmer har gjennomgått full service i dag; først selve operasjonen, så en sjekk av shunten som jeg mistenkte var gått tett men som heldigvis var intakt, deretter litt hårklipp bestilt av mamma (ikke alle som er blitt frisert i narkose av en nevrokirurg...) og til slutt en sjekk av tennene av tannteamet ved StOlavs som var imponerende fleksible og stilte opp på veldig kort varsel. Igjen er jeg imponert over alle de dyktige og trivelige sykepleierne og legene som jobber her!

Det Helmer egentlig skulle gjort i dag var å delta på den årlige sommerfesten i Sagmoen barnehage. Siden storesøster Sigrid er skolestarter og offisielt skulle sparkes ut av barnehagen i dag, ville jeg svært gjerne være der. Da kom snille mormor med toget og tok over en fortsatt sløva, ikke-helt-våken-etter-narkosen Helmer, så jeg fikk delta på festen. Takk! :-)

Det var en rørende stund med en gjeng storunger som nettopp var bittesmå ettåringer som startet i barnehagen. Skjønner ikke hvor årene er blitt av. Takk til alle voksne i barnehagen for et koselig opplegg, for fin perm til storjenta og for alle årene med rørende omsorg :-) Vanskelig å forestille seg at dere ikke skal være der for ungene våre lenger!

Nå er jeg tilbake på "hybelen" med en sovende Helmer. Håper han fortsetter med det en stund til, i hvert fall til Frustrerte fruer er ferdig :-) Oops, det ble ikke sånn, det dukket nettopp et bustetroll opp over sengekanten, vil vel se alle de flotte førtiåringene han også...

1 kommentar:

  1. Kjæreste Hilde, du skriver så fint her på bloggen. Du får frem både tårer og latter. Krysser alt jeg har her i Tigerstaden for at denne operasjonen skal gi positiv effekt for tøffe Helmer! Stor klem Beate

    SvarSlett